24/04/2017

Beneficis de l’educació musical

L’educació musical és l’eina més efectiva de reforç del jove estudiant. Augmenta la concentració, promou les nocions de convivència i respecte, augmenta la percepció i la sensibilitat, així com el desenvolupament cognitiu de les persones. D’altra banda és un potent estímul per el desenvolupament de la constància i l’auto disciplina a més, pot esdevenir un important reforç de diverses competències com: artística i cultural, social i ciutadana, lingüística…

Competència artística i cultural

El fet de practicar una disciplina artística motiva l’apropament a les altres disciplines i en facilita la comprensió, ja que les estructures internes d’aquestes tenen trets comuns, de manera que comprendre’n una ens ajuda a comprendre les altres.

Competència d’aprendre a aprendre

El treball que es faci i la manera en que s’estructuri el paper de les diferents seccions dels grups o de la coral pot suposar un repte pels alumnes en el sentit que no tots han d’aprendre la mateixa frase musical, de manera que pot ser una ajuda per crear estratègies d’auto aprenentatge. D’altra banda l’execució musical comporta un potent estímul de l’autoavaluació

Competència social i ciutadana

Un dels trets característics de fer música en grup és que el resultat final depèn tant del treball col·lectiu com de l’individual, depèn tant del nostre esforç personal com de la capacitat dels membres del grup d’adaptar-se entre ells, escoltar-se i respondre a la interpretació del repertori de manera col·lectiva.

Per tant, fent música en grup afavorim valors ètics i de ciutadania. El grup com a marc de convivència, respecte a les diferents capacitats. Es promouen actituds constructives, igualtat i respecte a la diferència, interacció d’uns amb altres, responsabilitat individual dins la col·lectivitat, treball en equip i un marc de convivència en que el resultat significa una recompensa alhora individual i col·lectiva amb la qual cosa afavorim que els nostres infants entenguin les seves accions i actituds com a part activa de la societat en que viuen.

Competència lingüística

És conegut que la música en quant al desenvolupament de l’oïda resulta altament favorable per l’aprenentatge dels idiomes. Tots els aspectes referents a la pronunciació, aprenentatge de fonemes aliens a la llengua materna i conversa son afavorits per la pràctica musical. A banda d’això la música, com a instrument de comunicació, pot ser útil per reforçar el domini de l’expressió oral dels alumnes i de la seva capacitat per expressar-se en públic donat que la pràctica instrumental implica un cert domini d’un mateix, mental i físicament, en funció d’una millor comunicació.

També el domini d’un codi no verbal (llenguatge musical), resulta útil com a eina per estructurar el pensament i el propi discurs. Entendre la música i les seves estructures és, al nostre entendre, igual d’útil i important que entendre l’estructura d’una novel·la, una poesia, una pel·lícula o qualsevol expressió artística.

Aquest lloc web utilitza cookies per a que vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les mencionades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, cliqui l'enllaç per a més informació. ACEPTAR

Aviso de cookies